در چند سال گذشته تغییرات زیادی در دنیای سئو رخ داده است. با این حال هنوز هم برخی از اصول بنیادی خاص آن بدون تغییر باقی مانده است. به عنوان مثال هدف قرار دادنِ کلمات کلیدی، به منظور بهبود رتبه بندی طبیعی، تاثیر خود را از دست داده است اما استفاده از کلمات کلیدی هنوز هم امری بسیار ضروری است.
هر چیزی که باعث کند شدن سایت می شود را حذف کنید
همانطور که می دانید، سرعت بارگذاری صفحه یکی از فاکتورهای ضروری در سئو است.
صفحهای که بارگذاری کندی دارد می تواند مانع از خرید محصولات توسط مشتریان شود. مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان میدهد که یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه، میتواند به 7 درصد کاهش در نرخ تبدیل منجر شود پس سرعت سایت برای کاربران و گوگل بسیار مهم است.
از زمانی که کسب وکارها در مورد فرصت های موجود در افزایش ترافیک طبیعی و در آمد حاصل از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر آگاه شدند، تقاضا برای بالا بردن سایت افزایش یافت. در 9 آوریل سال 2010، گوگل سرعت سایت را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی در نظر گرفت.
برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجوگر کار سخت و دشواری در پیش دارید حتی اگر محتوای شما با کیفیت باشد و طراحی سایت حرفه ای داشته باشید.

به سایر سایت هایی که محتوای مرتبط دارند لینک دهید
بیشتر افراد فکر می کنند که لینک دادن به محتوای معتبر و مرتبط می تواند بد باشد زیرا باعث می شود افراد از وب سایت خارج شوند. اما در حقیقت اینگونه نیست. “رَند فیشکین” بنیانگذار سایت Moz معتقد است:
لینک دادن به سایت های معتبر می تواند ترافیک قابل پیگیری زیادی وارد آن سایت ها کُند و همین امر موجب می شود سایت شما با ارزش تر و قابل مقیاس تر شود.
نمی توانید از دیگران انتظار داشته باشید به سایت شما لینک دهند در حالیکه خودتان از انجام اینکار خودداری می کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال به دست آوردن لینک های داخلی از سایت های معتبر و قابل اعتماد هستید، یکی از آسانترین روش ها برای انجام اینکار این است که تمایل خود برای لینک دادن به چنین سایت هایی را نشان دهید.
البته باید به خاطر داشته باشید که تنها به محتوایی لینک دهید که معتبر و ارزشمند است. در این صورت می توانید از مزایای این لینک ها برای سئو سایت خود بهره مند شوید. مهم تر از همه این است که به افراد مختلف اطلاع دهید که به وب سایت شان لینک کرده اید، به این ترتیب احتمال اینکه این افراد در به اشتراک گذاری محتوا به شما کمک کنند بالا می رود.
سایت های معتبر را تشویق کنید به شما لینک دهند
لینک های داخلی هنوز هم برای رتبه بندی در مورتورهای جستجو بسیار مهم است. زمانی که لینک های dofollow و nofollow را با هم ترکیب می کنید، پروفایلی از لینک های طبیعی خواهید داشت که باعث رضایت گوگل می شود. در این شرایط گوگل به شما پاداش خواهد داد. بازاریابی محتوا به معنای ایجاد یک محتوای با کیفیت است که افراد را وادار می کند به شما لینک دهند. بیشتر افرادی که در این زمینه موفق بوده اند بر روی منابعی متمرکزند که در تولید محتوای خوب و با کیفیت به آنها کمک می کند.
تنها از آدرس های با معنی و قابل خواندن استفاده کنید
اگر کاربران نتوانند آدرس سایت شما را بخوانند یا درک کنند، موتورهای جستجو نیز ممکن است سردرگم شوند. بیشتر متخصصان معتقدند بهتر است تنها 2 الی 4 کلمه در هر آدرسی وجود داشته باشد. اینکار باعث می شود آدرس صفحه یا سایت به راحتی در ذهن بماند و تایپ آن در موتورهای جستجو راحت تر باشد.

از کلمات کلیدی صحیح در تصاویر خود استفاده کنید
تصاویر در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. گوگل بخشی را به طور کامل به نتایج تصاویر اختصاص داده است. این گزینه نشان دهنده اهمیت تصاویر برای موتورهای جستجویی همچون گوگل است.
زمانی که کاربران به دنبال تصاویر خاصی می گردند، با چه چیزی جستجو می کنند؟ بله درست حدس زدید. کاربران با کلمات کلیدی جستجوهای خود را انجام می دهند. به همین خاطر شما نیز باید از کلمات کلیدی مناسب برای تصاویر خود استفاده کنید. البته این موضوع به معنی انباشته کردن کلمات کلیدی (keyword stuffing) در یک تصویر نیست.