زمانی که شما روی هشتگ مورد نظر خود کلیک میکنید به صفحهای هدایت میشود که در آن صفحه تمام پستهایی که شامل آن هشتگ هستند، نمایش داده میشوند. در این صورت، دسترسی به مطالب مورد نظر زمانی که به یک محتوای خاص نیازمندیم با استفاده از هشتگ، خیلی سادهتر و در مدت زمان کمتری انجام میشود.

هشتگ گذاری در اینستاگرام همانند سایر شبکههای اجتماعی دارای قواعد خاصی است که اگر به این قواعد توجه نشود، هشتگ گذاری نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و در برخی موارد هشتگ گذاری بی نتیجه میماند. در ادامه مقاله، چند تکنیک برای هشتگ گذاری در اینستاگرام معرفی شدهاند. شما رعایت این نکات و استفاده از این تکنیکها میتوانید به صورت بهینه از هشتگ ها در صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید. این تکنیکها و قواعد عبارتند از:
استفاده از کلمات خاص
شما باید از کلمات خاصی در هشتگ های اینستاگرام استفاده کنید. در این صورت، هر چقدر که هشتگ های شما خاصتر و جذابتر باشد، مخاطبان بیشتری جذب شده و در نتیجه، پستهای شما بیشتر دیده میشوند.
اکثر کسب و کارها برای استفاده از هشتگ ها با توجه به موضوع محصول و یا خدماتشان از ۱ یا حداکثر ۲ عدد هشتگ خاص و همیشگی در پستها و استوری های اینستاگرامشان استفاده میکنند. در نتیجه، اگر شما نیز میخواهید پستهای مرتبط با کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید و یا میخواهید بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، از یک یا چند هشتک اختصاصی در اینستاگرام خود در کنار سایر هشتگ ها استفاده کنید.
عدم زیاده روی در هشتگ گذاری
در صفحههای اینستاگرام برای هشتگ گذاری زیاده روی نکنید. هشتگ کردن بیش از اندازه کلمات در شبکه اینستاگرام منجر به مشکلات جانبی میشود. این عمل در کنار اینکه باعث میشود مخاطبانتان به مرور زمان کاهش پیدا کنند، همچنین سبب میشود که اینستاگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی کند.
در واقع، زیاده روی کردن در استفاده از هشتگ ها همانند زیاده روی کردن در استفاده از تگهاست. در صورتی که در پستهای اینستاگرام خود بدون هیچگونه محتوای مفیدی اینستاگرام تنها از هشتگ ها استفاده کنید، اینستاگرام به پیج شما به عنوان اسپم نگاه میکند و در نتیجه آن، پستهای شما اهمیت چندانی برایش نخواهند داشت.
عدم استفاده از هشتگ های نامربوط
در صفحه اینستاگرام خود از هشتگ های نامربوط و غیرتخصصی استفاده نکنید. در برخی موارد دیده شده است که برندها به منظور دریافت مخاطب و مشتری بیشتر از اغلب هشتگ های معروف استفاده میکنند. در صورتی که این هشتگ ها مرتبط با زمینه فعالیت پیج اینستاگرامتان باشد، استفاده از آنها نه تنها ایرادی ندارد؛ بلکه باعث جذب بازدید کننده میشود.
اما در صورتی که از هشتگ های غیرمرتبط با زمینه فعالت پیج اینستاگرامتان استفاده کرده باشید، پست شما به عنوان اسپم تشخیص داده میشود. این شرایط در طولانی مدت باعث میشود که فالوئرهای شما کاهش پیدا کنند.

هشتگ گذاری برای موضوع عکس
شما میتوانید برای هر یک از تصاویر اینستاگرامیتان اسم و یا موضوعی انتخاب کرده و پس از آن، آن تصویر را با هشتگ قابل جستجو کنید. در این صورت کاربرانی که قصد مشاهده تصاویری با آن موضوع را دارند، به پستها و تصاویر شما به سادگی دسترسی پیدا میکنند. در این صورت، میزان بازدیدکنندگان و فالوئرهای پیج شما بالاتر میرود.
در این مورد نیز دقت داشته باشید که حتماً نیازی نیست که برای هشتگ گذاری کل جمله و کپشن تصویر خود را قرار دهید. تنها کافی است برخی واژههایی که پربازدید تر میباشند و به موضوع عکس شما ارتباط دارند را انتخاب کنید. سپس این واژهها را در کپشن تصویر خود قرار داده و با استفاده از علامت # آنها را هشتگ گذاری کنید.
در این میان، ذکر این نکته نیز اهمیت پیدا میکند که برای موفقیت در بازاریابی برند و افزایش اعتبار کسب و کار با استفاده از هشتگ گذاری باید صبور باشید. در این صورت باید نتیجه کارهای خود را با ابزارهای تحلیل مورد بررسی کرده و فعالیتهای رقبای خود را نیز در نظر بگیرید. شما میتوانید از نقاط قوت و نقاط ضعف رقبایتان بهره بگیرید و سعی کنید از آنها در روش کاری خود استفاده کنید. در آخر نیز به یاد داشته باشید که گرچه هشتگ ها در افزایش بازدید پستهای اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی مؤثر واقع میشوند؛ اما باید برای حفظ محبوبیت برند و کسب و کار از محتواهای مناسب و مرتبط در کنار هشتگ ها استفاده کنید.