تعریفی کوتاه از ای جی تی وی اینستاگرام
ای جی تی وی اینستاگرام درواقع تلویزیون اینستاگرام است. اگر از چند سال پیش تا به الان اینستاگرام را دنبال کرده باشید ای جی تی وی اینستاگرام وجود نداشت و یک زمانی شما فقط میتوانستید فیلمهای ۱۵ ثانیهای در اینستاگرام بگذارید. بعد از مدتی به ۱ دقیقه تبدیل شد. بعد گذشت زمان طی آپدیت های اخیر به این تبدیل شد که شما میتوانید بهصورت اسلاید ویدیو بگذارید یعنی ۱۰ تا ۱ دقیقه که مجموعا ۱۰ دقیقه میشود.
بعد که IGTV اینستاگرام آمد میتوانیم ویدیوی ۱ ساعته در اینستاگرام بگذاریم. و این اتفاق چند وقتی است که افتاده است و احتمالا دیده باشید که خیلی از پیجها ای جی تی وی اینستاگرام میگذارند.

اولین مزیت
درواقع یکی از مزایای IGTV اینستاگرام این است که شما بعد از اینکه حالا ۱ دقیقهی اول یک پست اینستاگرام دیدید و روی آن کلیک کردید و روی ای جی تی وی اینستاگرام رفتید میتوانید قسمتهای مختلفاش را اصطلاحا Skip کنید یا بروید قسمتهای مختلف را ببینید و دوباره حالا عقب برگردید و این اتفاق در ویدیوی اینستاگرام نمیافتد.
دومین مزیت
مزیت دومی که دارد این است که شما میتوانید IGTV اینستاگرام را بهعنوان پست اینستاگرامی قرار بدهید تا کاربرها ۱ دقیقهی اول را در اینستاگرام ببینند و بعد وقتی روی دکمهی keep کلیک کنند روی ای جی تی وی اینستاگرام میروند و میتوانند ویدیو را کامل ببینند.
سومین مزیت
مزیت بعدی که IGTV اینستاگرام دارد این است که نیازی نیست که شما برنامه جدایی جدا از اینستاگرام نصب کنید، ولی خب این به این دلیل نیست که خود ای جی تی وی اینستاگرام برنامه جدایی نداشته باشد ولی به طور کلی فرقی نمیکند چه داخل اینستاگرام چه داخل برنامه IGTV همان قابلیت و کارایی را دارد. و برای استفاده شما در خود اینستاگرام وقتی در بخش Home بروید در آن بالا آیکن ای جی تی وی اینستاگرام را میبینید و وقتی روی آن کلیک کنید میتوانید IGTV دیگران را ببینید و بر روی دکمهی Plus که کلیک کنید میتوانید ویدیو بگذارید. یعنی خارج از پلتفرم اینستاگرام نیست و شما در همان برنامه میتوانید ویدیو را آپلود کنید.
چهارمین مزیت
سراغ مزیت بعدی IGTV اینستاگرام برویم. همانطور که میدانید اگر فالوورهای پیج شما کمتر از 10k باشد نمیتوانید در استوری لینک قرار بدهید یعنی لینکی که کاربر روی آن کلیک کند یا درواقع صفحه را به بالا بکشد و در یک سایت یا صفحهای برود.
اما وقتی شما ویدیو در IGTV اینستاگرام میگذارید میتوانید در استوری لینک ویدیو IGTV بدهید که وقتی کاربر به سمت بالا Swipe up میکند بتواند مستقیما ویدیوی IGTV شما را ببیند و خب این بهنظرم خیلی جذاب است و میتواند به بیشتر دیده شدن ویدیوی IGTV اینستاگرام شما کمک کند.
پنجمین مزیت
یک مزیت دیگری هم که دارد این است که اینستاگرام، IGTV را جدا از پست نمیبیند یعنی شما میتواند هشتگ استفاده کنید. و در هشتگها نمایش داده میشوید و در اکسپلور اینستاگرام نمایش داده میشوید و همه این اتفاقها میافتد و هیچ مشکلی وجود ندارد.
اما برویم سراغ عیبهایی که دارد!
اولین عیب
اولین عیبی که وجود دارد این است که وقتی شما یک پست ای جی تی وی اینستاگرام میگذارید، در بخش Insights گزارشات، خیلی اطلاعات کاملی به شما نمیدهد یعنی وقتی من در اینستاگرام پست میگذاشتم کاملا به من میگفت که از هشتگ چند نفر پست صفحهات را دیدند، چقدر در اکسپلور رفتی، از صفحه اصلی چقدر دیدن کردهاند، ولی در IGTV اینستاگرام این اتفاق نمیافتد و بهنظرم خیلی خوب و مهم است که این اتفاق را داشته باشیم.
دومین عیب
دومین آماری که ای جی تی وی اینستاگرام ارائه نمیدهد و بهنظرم خیلی مهم است که داده بشود این است که به شما نمیگوید چند نفر تا کجای ویدیو را دیدند. دوستان همانطور که میدانید ما یک بخش مهمی که در تحلیل ویدیو داریم این است که بدانیم افراد چقدر ویدیوی ما را بازدید کردند و چقدر تا انتها ویدیو را دیدند. چون شما وقتی نگاه میکنید که یک پست شما ۱۰۰۰ بازدید داشته، آن ۱۰۰۰ بازدید خیلی گول زننده است بهخاطر اینکه شما متوجه نمیشوید که آیا این ۱۰۰۰ بازدیدبصورت کامل هم بوده؟ یعنی ۱۰۰۰ نفر کامل آن را تماشا کردند یا خیر؟